Advanced Search

Custom Search

Followers

Si Darah Manis.

Salam sejahtera kepada semua.

Entri kali ini adalah mengenai sahabat-sahabat saya yang bakal mendirikan rumah tangga.

Pernahkah kita dengar orang muda berdarah manis?

Pernah bukan, tetapi hakikatnya mungkin segelintir daripada kita tidak mengetahui apa yang dimaksudkan dengan berdarah manis.

Mereka yang berdarah manis ini merupakan individu yang berada di antara tempoh tunang dan nikah.

Ya, itulah tempoh yang dipanggil berdarah manis. Mengapa?

Kerana pada waktu itulah ujian akan datang, yang mana:

1. gangguan semestinya datang menduga.
2. tiba-tiba awek lama muncul kembali ke.
3. waktu-waktu ini lah terasa kelemahan tunang kita.
4. waktu-waktu inilah Allah swt cuba uji dengan memperlihatkan individu yang kita cari, pakej lengkap.
5. tempoh darah manis inilah syaitan akan menyucuk-nyucuk hati dan perasaan dengan pelbagai mainan hati dan perasaan, lalu menimbulkan rasa sangkaan yang pelbagai.

Itulah hakikat mereka yang berdarah manis, yang mana ada sahaja makhluk yang akan mengganggu, yelah, manislah katakan... :)


...Sahabat-sahabat saya di bacth M.U 1432 yang bakal melangsungkan ikatan pernikahan pada cuti semester ini...


Tapi hakikatnya, sahabat-sahabat saya ini hampir sahaja menamatkan tempoh ujian berdarah manis, zaman bujang mereka akan pergi dan datangnya ujian baru dan tanggungjawab yang lebih kepada rumah tangga yang dibina.

Doa saya, moga mereka bahagia ke akhir hayat dan dengan ikatan pernikahan ini akan membuatkan lagi menambahnya iman mereka kepada Allah swt selaku hambanya yang mengikut fitrah dan sunnahtullah.

Mereka hampir lepas tempoh ini... saya? Hehe, tidak tahu lagi, masih belum ada jodoh, insyaAllah akan ditemukan dengan serikandi sejati yang sekufu dengan saya. Bagaimana dengan anda yang masih bujang? Semoga kita akan lulus tempoh ujian pertama berdarah manis ini sebelum memasuki ujian rumah tangga yang seterusnya.

Firman Allah swt dalam surah an-Nahl [16] ayat 97 :

"Barangsiapa yang mengerjakan amal soleh, baik laki-laki mahupun perempuan dalam keadaan beriman, maka sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan".

WaAllahu a'alam...

p/s:

1. tulisan ini adalah hasil pertemuan dengan mereka sebelum berlepas ke Malaysia untuk tujuan masing-masing...
2. tidak lupa juga kepada bakal pengantin Ahmad Amir dan pasangannya pelajar Jamiah Mutah yang juga akan melangsungkan pernikahan mereka pada cuti semester ini.



3 comments:

MujahidahHasanah said...

InsyaAllah,ade jodoh xkmana...bykkn berdoa=)

ReanRahmat said...

kehkehkeh.bakal menyusul tu abg arep..hoho

Luis said...

Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin bertemu dengan orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantulah saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 2 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan dalam tanah. Tetapi suatu hari semasa melayari internet saya terjumpa jawatan Illuminati Lord Felix Morgan yang hebat dan ia mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang Illuminati yang hebat anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan menerangkan segala-galanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam Tata Dunia Illuminati. Selepas itu, mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas inisiasi, ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai, jadi cuba Lord Morgan. Ia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubungi beliau di WhatsApp +2348055459757 atau e-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...