Advanced Search

Custom Search

Followers

DEMO oh DEMO!!!


BERSIH kian hampir, Pelbagai isu dipermainkan sebagai provokasi kepada kempen untuk menggalakkan penyertaan tidak kurang juga halangan dengan menakut-nakutkan.

Saya tidak mahu untuk berbicara dengan panjang lebar, kerana kenyataannya hampir jelas, telah ramai agamawan yang berbicara tentang hukum secara panjang lebar dengan hujah dan dalil yang didampingkan untuk sokongan kekuatan hujah.

Namun sedarkah kita, demonstrasi BERSIH dicetuskan oleh seorang individu yang tidak pernah menunjukkan rasa mahu menyokong Islam.

Buktinya daripada beberapa individu yang pernah melawan kes dimahkamah bahkan juga pada pelajar undang-undang yang mungkin pernah membaca kes-kes berkaitan yang melibatkan pembelaan dan pendakwaan 'beliau'.

Sebagai umat Islam kita perlu cakna dan MESTI mengetahui sebab berdemonstrasi. Semestinya untuk menentang kezaliman dan BUKANNYA membantu penentang-penentang Islam.

Tiada Tahaluf Siasi bersama mereka yang menentang Islam, tiada kerjasama kepada kekufuran. Walaupun sesetengah pendapat ulama' mengatakan harus bersama mereka yang kafir tetapi adil berbanding mereka yang Islam tetapi zalim, namun tiada kompromi kepada kafir yang menentang Islam.

Mengambil iktibar daripada pemilihan tentera yang diizinkan untuk berperang yang telah dilakukan oleh pejuang Islam terkemuka Salahuddin al-Ayubi, MAKA SAYA MENYERU BAHAWA UNTUK KITA SAMA-SAMA TERLEBIH DAHULU UNTUK MEMBERSIHKAN HATI SEBELUM TURUN UNTUK MEMBERSIHKAN KEZALIMAN, supaya agenda demo BERSIH ini mendapat pertolongan Allah swt.

Betulkan niat, bukan untuk suka-suka, membazir masa, tetapi untuk sesuatu yang bermakna sebagai permulaan membangkitkan semula Islam yang hampir terkubur dek kerana orang Islam sendiri.

Demo itu bersih, tetapi hati yang kotor boleh menyebabkan dosa tertimpa kepada individu tertentu.

Buktinya, hadith masyhur "setiap amalan bermula dengan niat ..... "

Sebab hadith ini adalah ketika berlakunya hijrah, bergantung kepada niat, hijrah itu tidak salah pada asalnya, tetapi individu tersebut sahaja yang akan ternilai dek kerana niatnya.

Katakan YA pada BERSIH.
Katakan TIDAK pada Ambiga.

INGAT!!! Salah niat, demo ini boleh bertukar menjadi haram...

WaAllahu a'alam...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...