Advanced Search

Custom Search

Followers

Orang Tua Kita Semakin Tiada Titik Malu.

Saya menulis atas kapasiti sebagai anak Malaysia. Ya, sebagai anak muda Malaysia yang semakin menggeleng kepala melihat telatah orang-orang tua kita yang semakin hari semakin pelik. Kadang-kadang datang juga rasa jijik. Tetapi apakan daya, hakikat perlu diterima, mereka adalah orang tua kita.

Pertelagahan orang tua kita nampaknya makin memilukan hati, melibatkan perkara yang memang sukar untuk diterima akal dengan keterlibatan yang disaksikan sendiri oleh anak-anak kecil generasi Malaysia.

Persoalan yang kini mereka ajukan, (maaf, saya tidak tapis ayat ni)

"Ustaz, macam mana anuar main bontot"?

dan perkataan seks berlegar-legar dikepala mereka, hatta mereka sendiri pun mungkin akan berkata, "ala, pemimpin kitapun main seks haram, takkan kita tak boleh"

mereka sangkakan seks diharamkan negara dan bukannya diharamkan oleh agama.


Mungkin inilah yang dimaksudkan dengan pembelajaran seks yang setengah dari orang tua kita fikir perlu didedahkan kepada anak-anak kecil, walaupun cadangan hanya diperingkat sekolah rendah, tidak mustahil dengan percampuran anak-anak yang belum mencapai umur 7 tahun dengan mereka yang sudah bersekolah rendah juga akan terpengaruh dengan benda-benda macam ni.

Ironinya, anak-anak yang tidak faham mengenai seks hatta tidak pernah dengar mengenai seks sekalipun, pada hari ini ia adalah satu kebiasaan di hati mereka, mereka terasa ala bisa sudah terbiasa...

Silap yang sangat besar, membenarkan sesuatu untuk mencapai tujuan politik tanpa melihat kesan kepada anak-anak sendiri, sungguh perkara ini di luar tabii manusia.

Mangsanya adalah ibubapa, dan guru-guru yang terpaksa menjawab soalan seperti yang saya nyatakan di atas.

Akibat yang besar pasti akan berlaku, ia sudah menjadi kudis, hanya menunggu nanah dan parah yang akan menyukarkan sesiapa untuk mengubati.

WaAllahu A'alam...

Firman Allah swt:

"...dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan..." 2:191

2 comments:

Ibnu Roslan said...

Risau tengok politik Malaysia sekarang..
Lebih-lebih lagi tengok mereka semua yang seagama dan sebangsa..

AriffSarip said...

Ana lebih risaukan anak bangsa, the next generation yg boleh rosak sebab orang-orang tua kita nie...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...