Advanced Search

Custom Search

Followers

Cukup-cukuplah tu Syiah...

Salam sejahtera pada semua...

Sekarang ni orang semua dok sibuk cerita pasal syiah, saya pun nak juga cerita pasal syiah, tapi bukanlah sejarah syiah, sebabnya anda boleh baca sendiri sejarah-sejarah syiah, cuma ringkasannya ialah

Pada aslnya Syiah merupakan satu fahaman politik, fitnahnya dikatakan disebar dan direka-reka oleh seorang yahudi yang bernama Abdullah bin Saba, dan fahaman politik dendam dan fitnah ini berubah menjadi mazhab apabila ia 'dicantikkan' sikit oleh Imam-Imam mereka.

Rasanya ia samalah macam budha, ikut sejarah yang saya ketahui, budha juga adalah satu falsafah kehidupan, tapi apabila ia diwarisi dan ditokok tambah oleh sami-sami mereka maka ia menjadi agama. (Muqaranah Al-Adyan: Dr Qis Mu'aitoh: Jamiah Mu'tah)

Bezanya cuma syiah adalah Islam, tetapi fahaman politik yang berubah menjadi mazhab. Budha pula satu falsafah yang berubah menjadi agama.

Semuanya adalah kerana TOKOK-TAMBAH.

Benar, kerana TOKOK-TAMBAH dan FITNAH.

Itulah bahayanya fitnah sehingga Allah merakamkan dalam kitab teragung "... dan fitnah itu lebih besar daripada membunuh..." surah al-Baqarah: 217

kerana dengan fitnah hanya akan mendharuratkan dan mengeruhkan keadaan.

Jika di Selangor puak mereka diserbu kerana kesalahan melanggar fatwa mufti Selangor, mengapa masih ada yang mempertikaikannya? Berlawan hujah dengan mereka untuk apa? Jika surat yang dihantar oleh Saidina Uthman ketika menerangkan keadaan sebenar pun masih tidak diterima mereka, apakah mereka akan mendengar hujah-hujah ahlu assunnah wal jamaah walaupun mereka kalah dalam berhujah...? tentu tidak.

Bukanlah kita disuruh untuk memerangi sesama Islam, namun jika terdapat segelintir daripada syiah yang menghalalkan pengikutnya akan darah sesama Islam tentu sekali mereka yang terlebih dahulu menimbulkan 'perang'.

Tetapi ia cukup menghairankan, jika benar mereka menangisi sesebuah pemergian, kenapa tangisan itu hanya untuk Saidina Hussain? bagaimana dengan sahabat-sahabat baginda yang lain? apakah mereka tidak layak untuk ditangisi?

Dan jika mereka beralasan bahawa Saidina Hussain adalah waris nabi, maka kenapa tidak ditangisi akan kewafatan baginda SAW?

Owh ya, mungkin kerana Saidina Hussain matinya adalah trajis iaitu dibunuh, sebab itu mereka berdendam sehingga kini? Tapi tahukah syiah siapakah pembunuh yang sebenar? Adakah orang Islam? tentu bukan?

Jadi mengapa perlu untuk memusuhi sesama Islam? Memusuhi ahlu as-sunnah waljamaah? adakah kerana ahlu as-sunnah waljamaah ini tidak meratapi kematian Saidina Hussain?

Mungkin ini jawapannya, mereka terlalu agungkan Saidina Ali iaitu bapa kepada saidina Hussain, dan ia merupakan fitnah yang besar dan dahsyat terhadap sahabat-sahabat baginda SAW.

Sekali lagi yahudi amat berjaya dalam memperlagakan umat Islam, tidak cukup dengan wahabi, puak politik, syiah dan apa lagi selepas ini?

Cukuplah dengan pecah belah yang ada, pemikiran di pesong kerana ketaksuban kita, kekurangan ilmu dan kekontangan jiwa, hati jauh dari hidayah Allah SWT. Minta kita untuk dijauhkan dari perkara-perkara yang menyesatkan...

WaAllahu a'alam...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...