Advanced Search

Custom Search

Followers

KuSujud di Bumi Syams...

Salam sejahtera, didoakan rahmat dan barakah Allah SWT melindungi dan memayungi kita semua, diberi kekuatan Iman dan Istiqomah, kekuatan Jiwa dan Kesihatan untuk terus menjalankan kerja-kerja suruhan mengikut kehendak Allah SWT.

Alhamdulillah, menjejaki bumi syams semestinya keinginan semua, merasai kegersangan padang pasir dan melalui liku-liku kerikil batu dan ribut pasir yang pasti memberikan kita sejenak waktu untuk berfikir kerana itulah antara aturan Allah SWT kepada hambaNya.

Merasai kehebatan Junjungan Nabi SAW yang berjaya menyebarkan akidah Allah SWT kepada umatnya melalui sebuah kaum dan bangsa yang sungguh aku rasa penat untuk memikirkan karenahnya. Apatah lagi berjalan melalui padang pasir yang gersang ditambah lagi jika berpuasa, keterikan panah mentari, kepayahan memijaknya.

Allahumma Solli 'Ala Muhammad...

Mengalir air mata terharu diizinkan Allah SWT untuk sujud dibumi Syams, bumi barakah, medan pertempuran bercucuran darah para syuhada', bangsa pertama menerima Islam, wangian makam syuhada'...

Sujud di bumi Syams, memberi seribu permulaan, erti persediaan, memulakan kesediaan untuk menyambung dakwah, dan memberi sumbangan kepada umat Islam sebagai timbal balik selepas dipilih dan diizinkan Allah SWT untuk terus sujud di bumi Syams.

Namun, kelembapan internet di bumi ini membuatkan aku berhenti menaip setakat ini.

2 comments:

iSmi........ said...

alhamdulillah, ariff skang kat oberse da eh??? amek ape?

Ariff Sarip said...

Alhamdulillah, trnsfer kredit ke Universiti Mutah, Jordan... Doakan kejayaan bersama, amenn...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...