Advanced Search

Custom Search

Followers

Inilah Masanya!

Buah Kurma Kini Kembali Banyak Di Malaysia, KERANA RAMADHAN.


Salam sejahtera, salam puasa dan salam amalan.

Saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak. Inilah masanya, bulan yang penuh dengan kehebatan gandaan pahala dan ganjaran yang tidak mungkin akan diperolehi di bulan-bulan lain. Ini masanya, untuk kita mengambil kesempatan untuk berubah, jika dulu segan untuk solat berjemaah, kini alasannya sudah ada. Jika dulu segan untuk bersedekah, berzakat, menyucikan harta, kini alasannya sudah ada. Jika dulu segan untuk berhenti melakukan kekotoran dan maksiat kerana bimbang di perli rakan, kini sudah ada alasannya.

Alasannya mudah, KERANA RAMADHAN!

RAMADHAN AL-MUBARAK!

aku mula solat berjemaah kerana Ramadhan.

aku mula bersedekah, berzakat, tidak kedekut, kerana Ramadhan.

aku mula tidak melakukan maksiat, melakukan kekotoran di muka bumi Allah SWT, tanpa rasuah, kemungkaran dan kekejian, kerana Ramadhan.

Tidak ada lagi rasa segan-silu, lakukan sahaja, mereka faham kerana adanya Ramadhan.

Ramadhan mampu merubah kita, hanya kita yang perlu istiqomah. Benar-benar ingin dan mahu untuk berubah, menanti hidayah Allah SWT, dan mencari ketenangan jiwa, tanpa kegusaran. Hanya mencari redha Allah SWT.

Didoakan juga tiada kes-kes zina yang bakal menyaksikan pencalitan kesucian Ramadhan, tanpa tangkapan, tanpa anak luar nikah.

Agar Ramadhan kali ini, Ramadhan yang bebas bukan sahaja dari syaitan yang telah dibelengu dan diikat, tetapi juga bebas dari kesyaitanan manusia zalim dan songsang fikrahnya, juga songsang fitrahnya.

Allahumma Amennn...


Sila klik kanan, copy dan lakukan catitan peribadi anda.

3 comments:

Nur_Ma said...

Salam Ramadhan Al Mubarak,sama2 rebutlah peluang untuk menjernihkan tautan hati kehambaan kita terhadap Allah..moge2 kite mendapat Keampunan dariNya,.insyaAllah... Selamat menjalani ibadah ...

UWAIS said...

tika masanya! kubertemu dengannya !
tiba saatnya! kuserahkan segala !

ariff sarip said...

InsyaAllah Nur Ma, moga kita t'golong d dlm golongan hamba yg diredhaiNya... Amennn...

Bleh buat lirik lagu tu uwais... he...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...