Advanced Search

Custom Search

Followers

Berpakat untuk Berpecah!

Maklum balas yang saya dapat daripada penulisan lalu membuatkan saya sedikit terkilan. Ada yang mengatakan bahawa bahasa dan perkataan tersebut tidak patut saya siarkan melalui blogspot ini kerana ia memberikan gambaran negatif kepada blogspot saya berikutan bahasanya yang kurang elok untuk dibaca dan didengar.

Saya ucapkan ribuan terima kasih kepada yang sudi memberi maklum balas dan pandangan. Namun pada saya setiap orang mempunyai perspektif yang berbeza. Cuma persoalan yang bermain di fikiran saya ialah mengapa sensitif terhadap penulisan saya sebaliknya tidak sensitif kepada mereka yang mengamalkan kata-kata sepeti itu. Ini hanya kajian bebas dan tidak memaksa sesiapa untuk menerima keputusan kajian ini bulat-bulat. Jika benar anda sensitif, tegurlah anak-anak dan remaja-remaja kita bermula daripada mereka yang hampir dengan kita.

Apa pun penulisan kali ini saya ingin memfokuskan berdasarkan tajuk di atas. Baru-baru ini sebuah artikel daripada majalah Islam telah tertulis mengenai perpecahan dikalangan umat Islam kini seperti satu pakatan. Saya ulang ayat tersebut iaitu seperti satu PAKATAN.

Maknanya perpecahan ini seperti satu rancangan dan seolah-olah kita sememangnya berpakat untuk berpecah. Mana tidaknya, apa yang terjadi hari berjalan sungguh lancar, ada sahaja asbab yang menjadi kepada perpecahan dan perbalahan antara kita.



Dalam buku penulisan Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni 'beginilah zaman memotivasikan kita' mengingatkan kita bahawa perpecahan dan kacau bilau dan sifat tidak senang dikalangan kita adalah disebabkan setiap daripada kita telah melanggar ketertiban dan peraturan yang telah ditetapkan di dalam kehidupan terutama dari Allah Taala.

Jadikan renungan dan istiqomahlah dalam amalan.

Wallahu A'alam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...