Advanced Search

Custom Search

Followers

Makin kerap berlaku Isu-isu Baru.

Perkembangan isu terbaru Negara hampir banyak yang berlaku dari semasa ke semasa. Tidak sempat pun untuk mengetahui lebih lanjut mengenai sesuatu isu telah pun muncul sesuatu isu yang lain sekaligus membenamkan beberapa isu terdahulu daripada pemerhatian masyarakat.

Pendek kata, bagi mereka yang tidak cakna dengan keadaan semasa pasti akan ketinggalan daripada isu-isu yang ada kalanya dilihat perlu diketahui agar mudah memahami hikmah disebalik beberapa kejadian. Maka bermula dari hari ini, ramailah yang berubah angin yang mana dahulunya membaca surat khabar dan menonton berita, dua ke tiga kali seminggu bertukar kepada tiap-tiap hari melainkan bagi mereka yang memang tidak peduli dengan apapun yang berlaku.

Mungkin ramai yang lupa apa cerita kepada saudari Kartika kita yang masih tidak lagi dilaksanakan hukuman berikutan pengakuan beliau dalam kes minum arak di Cherating. Kes itu dilihat ditingalkan begitu jauh sekali sehingga apabila ditanya mengenai perkembangan isu ini kepada masyarakat umum spontan mereka berkata ”iye tak ye, apa cerita dengan Kartika tu ye?” atau pun begini ”lah, tak selesai lagi ke kes tu?”.

Kes itu dilihat memberi tekanan kepada Kartika sehingga menyebabkan berlakunya pergolakan rumah tangga beliau, tetapi hakikat itu ada, memang perkara itu belum pun selesai muncul pula isu-isu terkini yang berlaku dalam sekelip mata. Seperti biasa pengaruh media pula pasti akan meneruskan khabaran mereka mengenai isu-isu terkini, supaya rating penonton mereka terus setia bersama mereka dan pencapaian yang bagus sekiranya penonton bertambah.

Isu ini akan tenggelam satu demi satu, tidak bertahan lama di media perdana, mungkin paling lama adalah 3-4 hari, selepas itu terus tenggelam digantikan dengan isu-isu baru. Maka daripada itu bermulalah sebuah habit kepada masyarakat Malaysia iaitu sekadar mengambil tahu dan tidak mengambil berat.

Mungkin tidak kesemuanya sebegitu, tetapi jumlah mereka yang mengambil berat itu terlalu sedikit, bukannya mereka tidak mahu, tetapi kerana sumber berita berkaitan tidak lagi kelihatan, yang ada hanya isu-isu baru.

Persoalannya ialah bilakah isu itu akan diketahui akan perkembangan yang terbarunya? Jawapannya mudah sahaja, iaitu pada waktu ceramah-ceramah politik.

2 comments:

get rich said...

i want to share my testimony of how i become rich and famous today… i was deeply strangled up by poverty and i had no body to help me, and also i search for help from different corners but to no avail… i see people around me getting rich but to me i was so ashamed of my self so i met a man on my way he was very rich and he was a doctor so he told me something and i think over it though out the day so the next day i looked up and i keep repeating what he said to me. ” if you want to get rich quick and be famous” you need to cross your heart and do what is in your mind so i tried all i could in other for me to do as he said so later on i told my fellow friend about this same thing then my friend was interested in my suggestions so i decided to look in the internet and i found their number so we decided to contact them and unfortunately we did as they instruct us to do and later they told us to get some requirements and all the rest… so this initiation took us just a week and later on the great fraternity gave us $1,200,000 to start up our lives…. and now am testifying that if in any case you want to join any great fraternity all you need to do is for you to contact them because they are legitimate and they do as what they instructed them to do, so you can as well whatsspa +2347051758952
or morganiilluminatirich@gmail.com

Hunnam said...

Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin bertemu dengan orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantulah saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 2 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan dalam tanah. Tetapi suatu hari semasa melayari internet saya terjumpa jawatan Illuminati Lord Felix Morgan yang hebat dan ia mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang Illuminati yang hebat anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan menerangkan segala-galanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam Tata Dunia Illuminati. Selepas itu, mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas inisiasi, ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai, jadi cuba Lord Morgan. Ia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubungi beliau di WhatsApp +2348055459757 atau e-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...