Advanced Search

Custom Search

Followers

Mahasiswa KUIS perlu lebih cakna

Ketika akhbar hangat membicarakan mengenai pewaris Menteri Besar Kelantan, Tok Guru Dato' Seri Nik Aziz Nik Mat, pewaris kepada tampuk pimpinan mahasiswa pula hangat dibicarakan di dalam kampus KUIS. Siapakah yang bakal menerajui organisasi utama mahasiswa iaitu MPM? ianya masih menjadi tanda tanya dan sekadar perbualan dihujung bibir mahasiswa KUIS.

Saya tidak pernah terfikir untuk memasukkan bab berkaitan politik tidak kiralah samada politik kampus mahupun politik negara ke dalam laman web ini. Tetapi keadaan yang agak tidak terjamin sehingga menjadi bahan fitnah mahasiswa KUIS menyebabkan saya terpanggil untuk menulis dan membuang segala spekulasi awal yang dibuat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab terhadap hal ini.

Pelbagai congakan dan tekaan yang dibuat satu persatu mengenai tarikh pilihan raya, apatah lagi tarikh pembubaran semua tampuk pimpinan yang sedia ada. Sikap JPM yang melampau pula membuatkan perbualan api yang kecil ini bertukar menjadi sehangat lava yang menunggu tekanan udara untuk diletuskan. Tiada sebarang hitam dan putih yang dikeluarkan kepada Pejabat Urusan MPM mengenai tarikh ini. Apa yang pasti mereka hanya mempamerkan di skrin digital yang baru dibeli menggunakan wang pelajar bahawa hari mengundi jatuh pada 14 Januari 2008. 17 Disember 2008 pula adalah tarikh hari pembubaran.

Tidak Profesional!!! MPM KUIS mengutuk hebat tindakan JPM ini. Apa yang pasti, perlembagaan jelas mengatakan walaupun tarikh pilihan raya ditetapkan oleh Sekretariat Pilihan Raya Kampus yang dipengerusikan oleh Tuan Khairi Hussin, Pemangku Timbalan Rektor Akademik, tetapi tarikh pembubaran itu merupakan kuasa istimewa yang terletak ditangan Presiden MPM.

Sabagai permulaannya, saya menyeru kepada semua mahasiswa KUIS supaya PRK kali ini dijalankan dengan satu revolusi yang akan diwar-warkan nanti. Bersedialah, pilihlah pimpinan yang mempunyai kredebiliti dan bersungguh-sungguh untuk menjalankan amanah. Jika anda tersalah pilih, kelak menyesal dikemudian hari tiada gunanya.


Ayuh bersama-sama menghangatkan PRK KUIS.
Akan Bersambung...

2 comments:

Anonymous said...

ya, betul tu..saya sokong tuan..betul 1000kali.........

Aizuddin said...

Panasnya terasa hingga ke Kuantan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...